Webnovelavatar
Renjer Malam
novel - Permainan Video

Renjer Malam

Dark Blue Coconut Milk

Completed · 626.6K Views

What is Renjer Malam

Renjer Malam is a popular web novel written by the author Dark Blue Coconut Milk, covering Permainan Video genres. It's viewed by 626.6K readers with an average rating of 4.29/5 and 15 reviews. The novel is over and can be read all 735 chapters in Webnovel with all rights reserved.

Synopsis

Pemain legenda, Marvin telah menyeberangi ke dunia lain di era sebelum Bencana Besar berlaku. Ini pengakhiran era keempat, kesemua dewa bergabung tenaga untuk memusnahkan Kolam Magik Alam Semesta. Tablet Takdir Ke Empat mula matang dan semua dewa, syaitan, legenda, iblis, liches, naga dan makhluk dalam legenda akan muncul satu per satu. Untuk melindungi orang yang tersayang, Marvin terpaksa memilih jalan gelap. Ini kisah bagaimana seorang Renjer muda membesar menjadi Pemerintah Malam di Era Huru-Hara ini. Penterjemah : Selepas menyeberangi ke dunia lain dan masuk ke dalam tubuh seorang bangsawan lemah, Marvin sedar dia amat mengenali dunia ini, dunia permainan video yang dia kemaruk bermain di hayat sebelum ini…Alamak! Dia hanya ada masa selama 6 bulan sahaja sebelum ketibaan Bencana Besar! Sebagai bekas pemain terhebat, dia akan cuba bertarung untuk menyelamatkan dunia… Masa untuk merancang dan bersedia untuk peristiwa bakal berlaku, lebih baik ilmu yang ada digunakan untuk berada di hadapan daripada menghadapi dewa sebagai lawan. Ikuti kisah pengembaraan Marvin di dunia yang baru ini.

You may also likeMore

ratings

  • Overall Rate
  • Translation Quality
  • Updating Stability
  • Story Development
  • Character Design
  • world background

Reviews15

LikedNewest
Shah_Hakim
Shah_HakimLv4Shah_Hakim

Great translatinggggggggggggggg! Seriously!!! I am enjoying the story . Pembawaan cerita yang bagus . Seronok . Nampak mengarut tetapi berjaya memahamkan pembaca . Orang yang cintakan Nabi, tandanya adalah cintakan sunnah Nabi . Assalamualaikum semuaa hihi . Nak share sikit . Kan harini hari jumaat . So bolehlah practice; 1) Potong kuku . Nak handsome lawa potong lah . Ikut sunnah . 2) pastu waktu nak mandi tu . Niat lah nak mandi sunat . Just detikkan kat hati yang awak nak mandi sunat .pastu mandi macam biasa atau mandi macam mandi wajib. Cukup . 3) pastu jumaat ni, bagi yang lelaki, bolehlah pakai miyak wangi sikit . Baru jodoh datang 4) nanti pergi masjid bawak RM1 . Sedekah dekat tabung . Yang perempuan mintaklah abang atau ayah ke . Pass kat diorg . Kalau yang family langsung takde lelaki . Ambik rm1 pastu simpan kat tempat khas dengan niat nak sedekah , nanti ade peluang baru letak kat tabung memana (bukan tabung sendiri ye) 5) yang lelaki esok pakai minyak rambut sikat handsome² tau . Pastu pakai baju handsome² . Sunnah . 6) nak test sikit ; cuba baca ni; Allahumma solli ala saidina Muhamma wa'ala alihi wasohbihi wasallam . Yeay pandai! So hari jumaat digalakkan berselawat . Selawat banyak² . Hihi tanda cinta nabi . 7) esok kan cuti , bukan buat ape sgt pun . Yang lelaki datangla awal ke masjid ye . Sebab nabi kata sebaik² sof bagi lelaki adalah paling depan dan yang paling buruk kat belakang .Sunnah . 8) hah ye! Solat tahajud lepas sahur ye . Pastu pukul 10 ke pukl 11 ke . Solat lah dhuha jap 2 /4 rakaat . Alah kejap je . Tinggallah kejap phone tu . Pastu yang lelaki nanti datang masjid jangan terus duduk, solat tahiyyat masjid . Niat je nak solat sunat dua rakaat kerana allah . Pastu nanti azan zohor . Pastu bangun jap "aku solat sebelum fardhu jumaat kerana Allah" .. simple . Jumaat terakhir before habis ramadhan ni hehe 9) surah kahfi jangan lupa . Baca 10 ayat awal , 10 ayat akhir . Susah bagi segelintir orang , senang kat akhirat nanti . Srsly! 10) hah lastly, bangak kan berdoa hari jumaat . Setiap waktu , terutamanya malam ni (malam jumaat) , sepanjang khatib bagi khutbah, gap antara dua khutbah tu dan lepas waktu asar . Antara waktu mustajab doa adalah hari jumaat . Tapi hanya ada satu masa je dalam hari tu, so kene doa banyak² masa hehe . Beberapa sunnah untuk diamalkan Jumaat terakhir Ramadhan ini . Moga beramal , Ramadhan kareem!

Pieca_Mia
Pieca_MiaLv3Pieca_Mia

will add to my fav.. nice story and its was a good to read at a free times.. enjoy to reading all of story in this apps.. and can't wait for a new updtes.. thanks and really enjoy with this story

Badrul_Badrul_5431
Badrul_Badrul_5431Lv2Badrul_Badrul_5431

Bagus dan teruskan..🤓😎.. terbaikkkkk 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍☺️

Izz_Naufal
Izz_NaufalLv4Izz_Naufal

... . ................................................................................................................................................................................................................

Salawati_Mohamed_8463
Salawati_Mohamed_8463Lv3Salawati_Mohamed_8463

💤💤💤💤💤 ☁☁☁💤☁ ☁☁💤☁☁ ☁💤☁☁☁ 💤💤💤💤💤 ☁ Sleepy ☁ Good Night 💤🌙 😊 Sweet Dream 🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠 ☁😊☁☁😊☁😁☁ ☁😊☁☁😊☁☁☁ ☁😊😊😊😊☁😊☁ ☁😊☁☁😊☁😊☁ ☁😊☁☁😊☁😊☁ 🌱🍯🌱🌱🍯🌱🐝🌱 🌱🍯🌱🌱🍯🌱🌱🌱 🌱🍯🍯🍯🍯🌱🍯🌱 🌱🍯🌱🌱🍯🌱🍯🌱 🌱🍯🌱🌱🍯🌱🍯🌱 🌼🌱 Hi honey! 🌱🌼 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌾🌺🌾🌾🌺🌾🌼🌾 🌾🌺🌺🌺🌺🌾🌺🌾 🌾🌺🌾🌾🌺🌾🌺🌾 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌟💚🌟🌟💚🌟💙🌟 🌟💚💚💚💚🌟💚🌟 🌟💚🌟🌟💚🌟💚🌟 ☁☁☁☁☁☁☁☁ 🌟☁😌😌😌☁☁✨ ☁😌😌☁☁😌☁☁ 😌😌☁✨☁☁☁☁ 😌😌☁☁☁☁☁☁ 😌😌☁Good Night✨ ☁😌😌☁☁😌☁☁ ☁☁😌😌😌☁☁☁ ☁☁☁☁☁☁☁☁ 📩📩☎☎☎📩📩 📩☎📩📩📩☎📩 📩☎📩📩📩☎📩 📩📩📩📩☎📩📩 📩📩📩☎📩📩📩 📩📩📩☎📩📩📩 📩How is it going? 📩📩📩☎📩📩📩 🎩 😁 👕👍Great! 👖 👩💬Cool💫 👚👏💥 👖 👠👠 👍✨✨✨ 🎉😊👏😁👏😃🎉 Congratulations! 🍀 ☀ 🍀🍀 🍀🍀🍀 🎁 Have a nice weekend! 😭💬💬💬😲 👔👉☎👈👚 📱 Call me 📱 😷😢 = 💉🍵💊😓 💐🍀Get Better Soon ☁😞☁☁☁☁😞☁ ☁💧☁☁☁☁💧☁ 🌂🌂😞😞😞😞🌂🌂 🌂😞🌂🌂🌂🌂😞🌂 I feel so sad ✨✨👼👼👼👼✨✨ ✨✨👼😊😊👼✨✨ 👼👼👼😊😊👼👼👼 👼😊😊😊😊😊😊👼 👼😊😊😊😊😊😊👼 👼👼👼😊😊👼👼👼 ✨✨👼😊😊👼✨✨ ✨✨👼😊😊👼✨✨ ✨✨👼😊😊👼✨✨ ✨✨👼😊😊👼✨✨ ✨✨👼👼👼👼✨✨ ☁☁☁☁☁☁☁⚡ ☁☁☁☁☁☁⚡☁ ☁☁☁☁☁⚡⚡☁ ☁☁☁☁⚡⚡☁☁ ☁☁☁⚡⚡☁☁☁ ☁☁⚡⚡⚡☁☁☁ ☁⚡⚡⚡☁☁☁☁ ⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡ ⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡ ☁☁☁☁⚡⚡⚡☁ ☁☁☁⚡⚡⚡☁☁ ☁☁☁⚡⚡☁☁☁ ☁☁⚡⚡☁☁☁☁ ☁⚡⚡☁☁☁☁☁ ☁⚡☁☁☁☁☁☁ ⚡☁☁☁☁☁☁☁ Shocked! 😊😊😊😊😊😊 😊😊😊😊😊😊 ☁☁😊😊☁☁ ☁☁😊😊☁☁ ☁☁😊😊☁☁ ☁☁😊😊☁☁ ☁☁☁☁☁☁ 🙏🙏☁☁🙏🙏 🙏🙏☁☁🙏🙏 🙏🙏🙏🙏🙏🙏 🙏🙏🙏🙏🙏🙏 🙏🙏☁☁🙏🙏 🙏🙏☁☁🙏🙏 ☁☁☁☁☁☁ 😁😁☁☁😁😁 😁😁☁☁😁😁 ☁😁😁😁😁☁ ☁☁😁😁☁☁ ☁😁😁😁😁☁ 😁😁☁☁😁😁 😁😁☁☁😁😁 😜😜😜😜😜☁ 😜😜😜😜😜😜 😜😜☁☁😜😜 😜😜😜😜😜☁ 😜😜😜😜😜😜 😜😜☁☁😜😜 😜😜😜😜😜😜 😜😜😜😜😜☁ ☁☁☁☁☁☁ 😜😜☁☁😜😜 😜😜☁☁😜😜 😜😜😜😜😜😜 ☁😜😜😜😜☁ ☁☁😜😜☁☁ ☁☁😜😜☁☁ ☁☁😜😜☁☁ ☁☁☁☁☁☁ 😜😜😜😜😜😜 😜😜😜😜😜😜 😜😜☁☁☁☁ 😜😜😜😜😜😜 😜😜😜😜😜😜 😜😜☁☁☁☁ 😜😜😜😜😜😜 😜😜😜😜😜😜 ✨🌾 🌾 🌾 😏😏😏😏😏 😏😏😏😏😏😏😏 😏🕓🕓😏🕓🕓😏 😏🕓🎱😏🕓🎱😏 😏😏😏😏😏😏😏 😏😏😏✔😏😏😏 🌀😏😏😏😏😏🌀 😏🌀😏😏😏🌀😏👍 👉🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🌀🌀🕐🌀🌀🌀🌀 🌀🌀🕐🕐🕐🌀🌀 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🌀🌀🌀🌀🌀 👟 👟 ☁☁🎈🎈☁☁☁☁ 😊😊👀😊🌛☁☁☁ 😊😊😊😊☁☁☁☁ ☁☁😊😊☁☁☁☁ ☁☁😊😊☁☁☁☁ ☁☁😊😊☁☁☁☁ ☁☁😊😊☁☁☁☁ ☁☁😊😊☁☁☁🎈 ☁☁😊😊😊😊😊😊 ☁☁😊😊😊😊😊😊 ☁☁😊☁😊☁😊😊 🌾🌾😊🌾😊🌾😊😊 ☁🏃☁☁☁🎁☁ ☁☁🍄🍄🍄☁☁ ☁🍄🍄🍄🍄🍄☁ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 ☁☁🍦🍦🍦☁☁ ☁☁🍦🍦🍦☁☁ 🐢☁🍦🍦🍦☁🚩 🎤🎤🎤🎤😍🎤🎤🎤 🎤🎤🎤🎤😍😍🎤🎤 🎤🎤🎤🎤😍🎤😍😍 🎤🎤🎤🎤😍🎤🎤🎤 🎤🎤🎤🎤😍🎤🎤🎤 🎤🎤🎤🎤😍🎤🎤🎤 🎤😍😍😍😍🎤🎤🎤 😍😍😍😍😍🎤🎤🎤 😍😍😍😍😍🎤🎤🎤 🎤😍😍😍🎤🎤🎤🎤 ✨✨✨📁📁✨✨✨ ✨✈✨📁📁✨✨✨ ✨✨✨📁📁✨✨✨ ✨✨✨📁📁✨✨✨ ✨✨📁📁📁📁✨✨ ✨📁📁📁📁📁📁✨ 📁📁📁📁📁📁📁📁 📁📁✨📁📁✨📁📁 📁✨✨📁📁✨✨📁 ✨✨✨📁📁✨✨✨ ✨✨📁📁📁📁✨✨ ☀☁☁☁☁☁☁☁ ☁☁🍃🍃🍃🍃☁☁ ☁🍃🍃🍃🍃🍃🍃☁ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ☁🍃🐝🍃🍃🍃🍃☁ ☁☁🍃🍃🍃🍃☁☁ ☁☁☁🍯🍯☁☁☁ ☁☁🍎🍯🍯☁☁☁ ☁💡🙇🍯🍯☁☁☁ ☁☁☁🍯🍯☁☁☁ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🐣 💡I got an idea! 🌕🌕🌕🌵🌵🌕🌵🌵 🌕🌕🌕🌵🌵🌕🌵🌵 🌵🌵🌕🌵🌵🌵🌵🌵 🌵🌵🌕🌵🌵🌕🌕🌕 🌵🌵🌵🌵🌵🌕🌕🌕 🌕🌕🌕🌵🌵🌕🌕🌕 🌕🌕🌕🌵🌵🌕🌕🌕 🌕🌕🌕🌵🌵🌕🌕🌕 💦💦💦💦💦💦💦💦 💦🐙🐙🐙🐙🐙🐙💦 🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙 🐙🐙🍯🐙🐙🍯🐙🐙 🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙 💦🐙🐙🐙🐙🐙🐙💦 🌊🌊🐙🐙🐙🐙🌊🌊 🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙🐙 🌊🐙🐙🌊🌊🐙🐙🌊 ✨✨🌸🌸🌸✨✨ ✨✨✨🌸✨✨✨ ✨✨✨🌸✨✨✨ ✨✨🌸🌸🌸✨✨ 🌸🌸✨✨🌸🌸✨ 🌸✨🌸🌸✨✨🌸 🌸✨🌸🌸✨✨🌸 🌸🌸✨✨🌸🌸✨

prettynine
prettynineLv5prettynine

Good 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

prettynine
prettynineLv5prettynine

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Khairul_Mustaqim
Khairul_MustaqimLv3Khairul_Mustaqim

Pafa permulaan cerita ia agak kurang menarik dan sukar untuk difahami oleh pembaca.tetapi pada pertengahan cerita ianya memuali memasuki fasa yang menarik serta terdapat sedikit kesukaran untuk membacs keran kesalahan bahasa atau huruf yang tertukar dengan huruf lain atau penggunaan bahasa inggeris pada setiap penggunaan basaha.

Izz_Naufal
Izz_NaufalLv4Izz_Naufal

...................... ........................... ..........................................best not bad ........................... but its seem like so bored if u just read without feel hahahahahhahahaha.....................

Mat_Wady
Mat_WadyLv4Mat_Wady

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😄😊😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄

AwanNine4
AwanNine4Lv5AwanNine4

Terjemahanya terlalu serius. Ada kata kata yang gak pernah saya dengar. Mungkin karena menggunakan KBBI...........................................................

Husnazahyrah
HusnazahyrahLv1Husnazahyrah

Reveal spoiler

ahmadhazwan19222
ahmadhazwan19222Lv2ahmadhazwan19222

good story 👍👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏼👍👍🏼👍👍🏼👍👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏽👍👍🏼👍👍🏼👍👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏿👍🏽👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏼👍👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏼👍👍🏼👍👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏽👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏽👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼

ahmadhazwan19222
ahmadhazwan19222Lv2ahmadhazwan19222

Good story 👍👍🏽👍👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏼👍👍👍👍🏽👍🏼👍👍🏽👍🏿👍🏼👍👍👍👍👍🏼👍🏿👍👍🏽👍🏼👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏼👍👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏿👍🏿👍🏼👍🏿👍🏽👍🏿👍🏿👍🏿👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍🏼👍🏿👍🏼👍👍🏽👍🏼👍🏿👍🏽👍👍🏽👍👍🏽👍👍🏼👍🏼👍 👍👍🏼👍👍🏽👍🏿👍🏽👍🏽👍🏿👍🏿👍🏿👍🏿👍🏽👍👍👍🏽👍👍🏼👍👍🏽👍👍👍🏼👍👍👍🏽👍🏼👍👍👍🏼👍🏿👍🏿👍👍👍🏽👍🏿👍🏼👍🏼👍🏿👍👍👍🏽👍🏼👍👍🏼👍🏿👍👍🏼👍👍🏽👍🏿👍🏽👍

AiniSuehaila
AiniSuehailaLv4AiniSuehaila

Reveal spoiler

Supports

More about this book

ShiraishiTranslatorTheAlliance, Translation_NationEditor
Report