Webnovel.com

Read Best Chicklit Novels Online 2020

Chicklit

Sort by
DWINA

DWINA

Nama wanita itu adalah Dwina Aryani Memiliki prinsip hidup yaitu menahan diri agar tidak jatuh cinta terlalu dalam terhadap seorang pria tanpa menimbulkan masalah, mencoba menjaga dan menghargai dirinya sendiri. Hanya karena satu alasan yaitu dia ingin mendapatkan pria baik-baik, bukankah itu hal biasa yang diinginkan setiap wanita? Hingga suatu hari Dwina Aryani dipertemukan oleh mantan pacar temannya di rumahnya. Dia bernama Arya Wijaya, tidak ada yang mengesankan bagi Dwina kecuali pria itu dengan terang-terangan menontoni kaki jenjang Dwina dan rasanya Dwina ingin mencolok mata pria itu. Pertemuan mereka belum berhenti sampai disitu, Dwina terpaksa harus pergi ke Bandung bersama Arya untuk acara liburan sesuai ajakan sang kakak. Namun itu adalah sebuah jebakan untuk Dwina, meski hal tersebut tidak seburuk pemikirannya sayangnya Dwina tetap kesal.

Blueberryvodca · Romansa Kontemporer
4.47
A Lifetime With You

A Lifetime With You

While attending his brother's funeral, Neil Mo noticed the little girl, sitting quietly alone with both hands hugging her knees tightly. The little girl had only lost both her parents. But in a room was full of people, no one seemed to pay attention to her. --- "Grandma, I don't want to live away from my daddy and mommy... I know that I won't get to see them again... What if I miss them?" her words were a bit incoherent as she forced back her sobs. Seeing the little girl, he felt something tugged on his heart. "Hazel," Neil spoke after a while. "If you don't want to live in the countryside with grandma, then would you like to live with me?" --- After losing his younger brother in an accident, the President of the MH group, Neil Mo, decided to look after his five years old niece. Who knew that looking after a child could be difficult than securing a business deal! Noticing that his niece was particularly close to her kindergarten teacher, Neil then offered her a job as a babysitter. "But, President Mo, what do you mean by living together?" --- Cover illustration: Kirinlukis

zetsubouaichan · Contemporary Romance
Not enough ratings
Obsesionado con tus curvas

Obsesionado con tus curvas

¿Sientes que el mundo te mira y te juzga por no tener cuerpo de modelo de revista? Pues te presento a Jasmin. Desde muy joven Jasmin ha sido señalada, juzgada y hasta ridiculizada por la sociedad y hasta por su madre debido a su figura. Sin importar todos los improperios que la vida le ha lanzado, Jasmin luchará por encontrar una mejor vida y conocer el amor; pero el camino a la felicidad es arduo y no está pavimentado con flores... En su viaje, Jasmin descubrirá dos cosas muy importantes, con amor propio y teniendo un buen corazón se pueden abrir muchas puertas en la vida; y los peores enemigos suelen ocultarse entre amigos. ¿A qué se tendrá que enfrentar Jasmin para llegar a recibir esa felicidad que tanto desea? ¿Su sueño será efímero o será duradero?

NATALIADIAZ · Romance contemporáneo
4.84
Emergency Marriage

Emergency Marriage

Bagaimana jika kamu terpaksa harus menikah untuk menggantikan kakakmu yang kabur pas di hari pernikahannya? Rea terpaksa menggantikan Reni kakaknya, untuk menikah dengan seorang pria yang dia sendiri belum pernah melihatnya. Untuk menyelamatkan nama baik keluarga Rea terpaksa menyetujui pernikahan tersebut. Aksara Satria Wijaya, yang sejatinya menikah karena terpaksa mau menikahi Reni pun tidak tahu kalau sebenarnya mempelai putri telah diganti. Apakah perjalanan pernikahan mereka akan berjalan mulus?

Yuli_F_Riyadi · Romansa Kontemporer
5
Ain't Your Regular Girlfriend

Ain't Your Regular Girlfriend

Life is filled with ups and downs but my ups and downs only have to do with boys...[Yeah, boys?. ]They don't seem to not want to be with the hottest, most attractive, or popular girl which I definitely am__intended to continue being, loved and enjoyed being until I was forced to move from London (my mischief abode) which we have lived for several years, more than any other countries we've lived in before. But that doesn't mean I don't keep up with these irregular styles...well, it made it quite a lot easier to ditch them easily. I have been with many different kinds of boys__Cool for starters. Wimpy--pity?, Assholes... Even Older dudes... But my type is bad boys, (Who doesn't like baddie? especially when you are one of em') which doesn't mean I keep em' as boyfriends or whatever... They are just [uhmm] fun mates?__[you know.] (ask how old I am? Eighteen? Nah m just Sixteen going on Seventeen should I say almost eighteen.. Oh). read on... Don't be too rushy or jumpy. sit comfortably as you lean forward to learn the whole story. [Note=] this story contains sex scenes and strong language and drug use. PARENTAL GUIDANCE is required for readers under the age of Sixteen [16]. Author's word: I hope you enjoy this #teenstory.

Iamstephaniebea · Teen
4.86
My Little Friend, CEO

My Little Friend, CEO

Ketika dunianya hancur akibat dikhianati oleh sang kekasih yang tiba-tiba datang untuk memberikannya sebuah undangan pernikahan, Rhea berbesar hati mengalah dan memilih untuk hadir ke pesta pernikahan mantan kekasihnya. Namun, tanpa terduga, dipesta pernikahan sang mantan kekasih, Tuhan mempertemukan kembali Rhea dengan teman masa kecilnya sekaligus cinta pertamanya. Apa yang akan terjadi selanjutnya??? Stay tune.....

VGCandy · Romansa Anak Muda
Not enough ratings
The Bad Boy wants Me (TAGALOG)

The Bad Boy wants Me (TAGALOG)

Cassiopeia's life was simple. A girl who is very addicted to a game. She has a secret, she's the number one on the game world called 'Kingdom Quest' which is now very popular nowadays. In the game world, they didn't know her identity and also in real life. Cassiopeia still hides her identity. Until one day, she find out that Zachariah Mike Mariano is also playing Kingdom Quest. Zachariah is not just a normal guy— but a well known bad boy in the campus She will do anything to hide her secret and to tame the bad boy.

mingshinxi · Romance
Not enough ratings
Hello, Ex!

Hello, Ex!

Kehidupan Gita Saraswati yang tenang, aman damai sentosa harus terusik ketika atasannya yang baru pindah ke cabangnya. Jarang tidur, sering lupa makan, bahkan sampai lupa hari dan tanggal berapa mulai terjadi dibawah kepemimpinan bos baru. Dan, yang lebih parah, si Bos baru adalah mantannya yang culun saat di SMA, Krisna Mahesa Wijaya. "Hello, ex!" bisik Kris saat mendekati Gita yang termangu oleh penampilannya yang sangat-sangat berbeda jauh dari waktu menjadi pacarnya dulu. 'Oh, hello madafaka,' balas Gita dalam hati dan menatap tajam Kris. "Saya akan bikin hidup kamu terasa seperti di neraka," "Wah, berarti bapak dulu mantan penghuni neraka ya sampai tahu kehidupan neraka kayak gimana?" Cibir Gita dan sudah tidak peduli jika akan terkena SP. "Lagian, labil banget sih, Pak? Itu jaman SMA kali! Balas dendamnya baru sekarang? Udah telat 10 tahun," "Kita lihat saja, siapa yang akan hengkang duluan dari kantor ini!" "Oke! Siapa takut? Asal bapak bersikap profesional. Tidak menggunakan jabatan untuk menindas saya," "Suka-suka saya, lah! Saya bosnya," Kris membenarkan kerah kemejanya dengan arogan. Membuat ketampanannya 1000x bersinar. Damn! The power of puberty, rutuk Gita dalam hati karena terkena silaunya ketampanan Kris. *** Mungkin kalian udah sering baca cerita kayak gini. Tapi, nggak ada salahnya tetap dibacakan? Siapa tahu suka. Enjoy

Uchikkk · Romansa Fantasi
Not enough ratings
Hello, Seatmate

Hello, Seatmate

Si Tiana Song ay lumaki sa Korea at isa sa kilalang introvert at walang pake’alam sa paligid niya. Isang araw ay nakapasa ito sa isang pagsusulit sa exchange student program na pinipilit lang ng kaniyang dakilang best friend. Ayaw ni Tiana pumunta sa Pilipinas pero biglang nagbago ang isip nito dahil sa isang kondisyon. Akala ni Tiana ay tahimik ang buhay niya sa Pilipinas pero hindi pala dahil sa nakilalang katabi nitong upuan. Isang araw nakilala niya ang isang tao na sobrang ‘opposite’ sa kaniyang ugali. Si Jeydon Perez, isang taong kilalang arogante sa eskwelahan at isang tipikal na bad boy hanggang nagbago ng makilala si Tiana Song. Abangaan..

mingshinxi · Teen
Not enough ratings
The Lonely God #1

The Lonely God #1

❝I think he is attracted to her. Look at this beauty. Which man wouldn't want to keep her for himself? After all, ruling alone for such a long time he must be in search of a queen.❞ He's said to be the first creation of the moon goddess. The lone wolf, Arles. The king of all wolves. An immortal. A god. They say he ruled ruthlessly. He had the power to change the inescapable destiny of man itself. She was a mortal. A troublemaker. She didn't know what she was getting into when she crossed him. ~ [ warning: this book contains dark content ] Read at your own risk, thank you.

Benita_16 · Fantasy
Not enough ratings
Mata Alam: Kisah Nyata Author Dengan Laki-laki Bad Boy

Mata Alam: Kisah Nyata Author Dengan Laki-laki Bad Boy

Sebuah nama yang memiliki banyak kenangan, namun menyakitkan untuk diingat kembali. Karena nama ini, aku terlalu berharap untuk selalu bersama dengannya. Karena nama ini, yang dulunya indah menjadi mimpi buruk ku selama ini. Terima kasih, Tuhan.... Kau telah mengabulkan do'aku yang telah mendatangkan seseorang untuk ku. Seseorang yang dapat memperbaiki sifatku, perasaan ku, bahkan iman ku untuk lebih taat kepada mu. Tapi, Tuhan... Seseorang ini menghancurkan hidupku dengan perlahan atas perasaannya itu. Ini kisah nyata antara kau dan aku, Mata Alam...

Secret_Ainun · Romansa Anak Muda
Not enough ratings
Complete Me (3FOL Series #1)

Complete Me (3FOL Series #1)

3FOL Series #1 (A collab with parksongmin28) Falling in love is easy, but staying in love is rare. Luckily, Chianna found the guy that is perfect for her. Who is he? The one and only guitarist of the band Cross Symphonia. But just like other relationship, they also have ups and downs. When things keep getting out of hand and when the world try to break them apart, will they still hold on or will they let go each other's hand? How far can you go for the one you love? Date started: June 13, 2020 Date Finished: August 2, 2020

Nekohime · Teen
Not enough ratings
Dandelion Lover

Dandelion Lover

Kate Ross is a slightly awkward young adult that has problems fitting into the norms of society. Her friends are all married and even with children while she is still struggling to find the right job. One day her luck changes when she is hired to work as a copywriter for a small company. Meeting new people and making new friends becomes easy when she joins the workforce, but when her care towards her boss becomes more than she could allow herself, her once quiet life becomes filled with struggles to keep her own feelings under control. Whether she falls prey to her feelings or she manages to fight against them, one thing is for sure, life is never as easy as it seems and it is up to her to face her own weaknesses or to stand up and fight for what she wants.

RCMich · Contemporary Romance
4.24
MUSUH tapi CINTA

MUSUH tapi CINTA

Musuh itu seperti binatang buas, tetapi kalau mendekati seperti kucing manis. Padahal semua hanya siasat palsu. Seperti dua pasangan Riana dan Alman, mereka di takdirkan untuk bertemu kembali selama enam tahun. Riana dan Alman bagaikan anak kucing dan tikus. Ada saja keributan di antara mereka berdua. Tidak mengenal tempat ataupun wilayah mana pun selalu diricuhkan dengan suara berisik mereka. Tetapi, dibalik semua yang mereka lalui. Riana menyimpan rasa sayang dan cinta kepada Alman yang telah menjadi suaminya. Tetapi cinta itu saat tumbuh, Riana kembali menerima sebuah kekecewaan lagi. Lelaki yang Riana sayang dan cinta terungkap sebuah kebohongan dari Alman, selama mereka tinggal satu atap sejak kecelakaan yang tidak sengaja itu. ➖➖➖➖➖➖ Tgl. 17.10.2019 Baru bukan berarti aku bahagia

Lsaywong · Romansa Historis
Not enough ratings
True Love and Other Lies

True Love and Other Lies

All she wanted was to convince Qin Zhan, a well-known patisserie, to join her in her new restaurant. But, everyone who she had sent returned with bad news: Rejected! Rumor has it that Qin Zhan quit life as a reputable chef to stay in the small town and run a small noodle stand. No matter how much anyone offered to hire him, Qin Zhan had rejected every one. No! That man would not even hear a word before he showed everyone to the door. Since everyone she sent returned with no good result, Gu Xin Ye had no other choice but to do everything herself! Just as Gu Xin Ye thought that she will be able to convince Qin Zhan with her persuasion skill and charm, a misunderstanding led her to work for Qin Zhan instead, as his helper! ----- Illustration: kirinlukis ----- Support me at https://ko-fi.com/zetsubouaichan

zetsubouaichan · Contemporary Romance
Not enough ratings
Aunque no te pueda ver

Aunque no te pueda ver

"Pintar el amor ciego es un sinrazón de los poetas, es preciso quitarle la venda y devolverle para siempre la alegría de los ojos." Blaise Pascal Rachel es una mujer humilde, bondadosa; le gusta ayudar a los demás, y como trabajo brinda cuidados en el hogar. En ese trabajo conoció a Dylan; un chico con una discapacidad visual y firmó contrato para cuidarlo por un mes. Se fueron creando ciertos lazos entre ellos, y una amistad muy profunda. Al cumplirse el mes, ambos deben decir adiós, y esa amistad se queda hasta ahí. Meses después, Rachel viaja a California para poder cumplir su sueño de ser mucama. Lo que no esperaba era que pasaría muchas dificultades para poder conseguirlo. Tiempo después, Dylan viajó a buscarla, luego de haber recuperado la visión, con la esperanza de conocerla y de que ella lo recuerde. ¿Qué pasará en ese reencuentro? ¿Será que Rachel lo recuerda? ¿Será que Dylan logra reconocer a Rachel al verla por primera vez?

NATALIADIAZ · Romance contemporáneo
Not enough ratings
Halcyon Love: Cerita Pendek Yang Memiliki Arti Cinta Terbaik

Halcyon Love: Cerita Pendek Yang Memiliki Arti Cinta Terbaik

Sebuah cerita pendek yang memiliki arti cinta dalam setiap chapter nya. Cerita yang akan membuat mu tersenyum dan tertawa. Setiap orang memiliki ending yang berbeda dalam hidupnya, ending yang mengajarkan bahwa hidupmu penuh dengan senyuman, kenyamanan dan kebahagiaan itulah Halcyon

Secret_Ainun · Romansa Anak Muda
Not enough ratings
Lady Death

Lady Death

After six months in a fae death camp, Lady Railynn Ashelin Tal awaits her execution. Only fate has another plan for her. Rescued by an unlikely ally, Railynn is finally going home. But with War on the horizon and the human kingdom of Kilian continuing to torture and kill fae, nowhere is safe. Old enemies must put their differences aside and work together to fight off the invading humans and protect what is left of the magical realm. Her uncle, King Jax arranges a marriage alliance for her, to secure more troops and resources for the coming war. Without her magic, Railynn is unable to fight like she once could. Determined to protect her people, Railynn agrees to the marriage, even if it means giving up her own happiness.

HannahLaine · Fantasy Romance
Not enough ratings
Meet My Enemy

Meet My Enemy

Bermula dari kejadian memalukan di masa lalu akibat memakan kerupuk, Hana Dara Nasution sangat membenci lelaki bernama Arbian Aldano Pangestu. Hingga akhirnya mereka di pertemukan kembali oleh alam, seolah menyetujui kebersamaan mereka. "Bisa gak lo menjauh dari gue." Dengan tanpa dosanya Bian menjauh satu Langkah dari Ana. "Bukan itu yang gue maksud panjul." Sambil menepuk jidatnya akibat emosi. " Maksud gue, lo menjauh dari kehidupan gue anggap kita gak pernah bertemu sebelumnya. Lo harunya professional dong." "Maaf tapi sepertinya permintaan kamu gak bisa saya wujudkan, saya atasan kamu disini kalau kamu lupa." "Ohya satu lagi kalau memang kamu ingin menjauh dari saya silahkan angkat kaki dari sini." Dengan mata melebar Ana shock mendengar jawaban atasannya itu, kejam sekali ancamannya mentang-mentang jadi bos.

Anandap30 · Romansa Historis
Not enough ratings
Crisscross

Crisscross

Tired of her stressful life in States, Jeacelle decided to go back to her grandparent's hometown to start anew. Little did she know, going back there will turn her world upside down upon meeting a weird guy in the cafe who happens to be a link to the missing piece of her life.

Nekohime · Contemporary Romance
Not enough ratings