1 chapter 1

Hari yang panas terik itu menyinar di pagi pendaftaran para mahasiswa dan mahasiswi baharu. Wanyasakon atau lebih dikenali dengan nama pnggilan nya, Wan masuk ke dalam dewan pendaftaran untuk mengambil kedatangan para mahasiswa dan mahasiswi.

Ren:Datang kau ehhh??? Knapa mak kau suruh ke??

Renapasit, atau lebih dikenali dengan Ren itu merupakan sahabat Wan sejak dari sekolah rendah. Mereka seperti sepasang kembar dengan wajah mereka yang kacak itu.

Wan:kau rasa kalau perempuan tua yang gilakan pangkat direktor kolej tu tak suruh aku pergi sini,takde aku kat sini. Menyusahkan adalah..

Ren hanya tersengih. Mengenangkan kawan dia itu merupakan anak ternama dari syarikat GS holding dan putera dari Kolej terkenal di Thailand. Kaya wehh. Wan dah biasa dengan kehidupan nya bersendiri dan terpisah dari keluarga kerana ayah dan ibu nya selalu pergi outstation. Wan hanya rapat dengan pembantu rumah mereka yang diangapnya sebagai ibu angkat. Ren berhenti mengelamun setelah melihat Wan bangun.

Ren:nak pergi mana??

Wan:nak beli air.kau nak??

medd:aku ikut.

menegah dari belakang.

meddtapang, atau lebih dikenali dengan nama medd itu merupakan salah satu rakan mereka dari sekolah menengah. Dia menaruh hati kepada Wan yang sedingin salju itu.

Wan:kau bli aku tunggu kat bawah pokok.

Ren:Aku punya ai cincau.

Wan trus berjalan meninggalkan Medd sendirian di belakang. Medd terpaksa membuka lngkah sehingga berlari anak mengejar lelaki itu. Setiba mereka tiba di bawah pokok yang lebat itu, Wan trus bersandar di pokok itu.

Wan:kau beli.

Medd:alaa,sama sama baris lh.... dhlh bnyak org tu...

Wan:kau suka aku kan?? jdi klau kau nak aku suka kau, ikut cakap aku.

Medd terkesima seketika."Uishhh peluang" katanya berbisik di dalam hati.Medd pun trus pergi ke kantin tanpa bercakap sekalipun.

Wan menunggu Medd dengan lama. Dia menjenguk dari pokok itu dan melihat org ramai berbaris. Wan berasa bosan dan trus bangun ingin pergi. Secara tiba tiba dia melanggar seorang lelaki di depannya menyebabkan topi lelaki tersebut terlepas. Tak disangka sangka seorang perempuan menjerit mengatakan itu adalah penyanyi terkenal. Lelaki itu berlari meninggalkan Wan sendiri sehingga Wan dibanjiri oleh kaum wanita.

Medd:knapa aku pernah nampak susuk tubuh itu??? macam org yang ku kenal...

katanya muncul tiba tiba dari belakang. Wan terkejut dan berpaling arah kepada Medd.

Wan:aku merasa aneh juga.... macam pernah nampak tapi siapa??? dh jom balik. nanti Ren marahh.

mereka berjalan beriringan kerana Wan takut kalau "peminat" lelaki tdi tu melanggar Medd. Medd merasa selesa itu menyebabkan dia bertambah jatuh cinta kepada Wan. Setiba mereka di dewan, kawasan tersebut sudah lengang. Wan terus menuju ke arah tempatnya dan ingin berkemas balik.

Ren:Wan,aku tdi ada jumpa orang special tau.....makin glowing dohh....

Wan:siapa???artis lelaki tu???

Ren:ehhh kau tau ke??? alahhh tak supriselh....

Wan:ya aku jumpa dia tdi kat kantin...tpi siapa ehhh?? macam pernah aku nampak susuk tubuh tu??

Wan masih tertanya tanya soal itu. Ren yang mengetahui dan dah mengenali lelaki itu hanya tersemyum sengih. "Lambat laun kau tau juga" bisiknya dalam hati.

Wan:hahh btw kau pindah bilik mana?? kosong tau bilik aku... siapa suruh pindah???

Ren:oouhh kau tak tahu ke.... aku pindah bilik sebelah jerr.... mak kau suruh kita sama bilik dengan mahasiswa tahun ni....

Wan:ouhhh camtu.... oklahh aku nak pergi tandas jap. nak ikut tak??

Ren:jom aku pun nak pergi tandas ni....

Wan:Medd tolong jaga beg aku.

Medd:ok.

Wan dan Ren berjalan terus ke tandas.Di tandas mereka terserempak dengan mahasiswa yang mereka sangat kenal, Lim.

rachuwitayan, atau nama manjanya, Lim merupakan junior Wan dan Ren saat sekolah rendah dulu. Dia juga seorang pendiam dan pernah bercinta dengan Ren saat sekolah menengah. Wan yang merasakan janggal pada saat itu bersuara untuk memecahkan kejanggalan.

Wan:Tak sangka wehhh terserempak mantan.

Ren selepas itu menjeling tajam ke arah Wan.Wan menyedari itu dan berbuat diri tidak bersalah.

Ren:Lim tunggu siapa??

Wan:uishhh masih manja.

Ren:diam kau.

Lim hanya mengunakan isyarat matanya mengarah ke pintu tandas yang tertutup rapat. Ren yang mengetahui itu terus berdiam diri.Dia terus mengajak Wan keluar tetapi Wan ingin tahu siapa itu kerana orang yang paling dia benci berkawan rapat dengan mantan kawan dia itu.

Wan:Kau tunggu siapa??? aku tanya ni kau tunggu siapa???!!

pintu tandas tersebut terbuka dan susuk tubuh yang amat mereka kenali itu keluar dari balik pintu tersebut.

Wan:kau??!!!!!!

PERANG DUNIA KEDUA BERMULA!!!!!